vrijdag 13 december 2019

Oh, shit.

 Warm water met een smaakje. Een keerpunt? Ineens sloeg het fysiek een ongewenste zijweg in. Dan sta je mn na de afgelopen dagen met je mond vol tanden achterom te staren. Wat was dat? Wat deed dat? Niet zozeer 'waar komt het vandaan', meer een kwestie van 'wat heb ik gemist?'. Niets uit het niets en toch effect. Spookt het? Ging het met lichtsnelheid?

 Je zou ineens maar een been minder hebben. Behalve dat je dan omvalt, zou zoiets niet met verbazing te omschrijven zijn. Iets is er gebeurd. Ik herken de gevolgen, maar heb de aanleiding gemist. Nu is die trigger nog steeds niet helder en benoembaar, maar dit keer voelt het (achteraf) als op afstand gestuurd. Buiten mij om. Niks voelen of zien aankomen totdat de bodem onder me uit werd getrokken. Subtiel deze keer, maar toch.

 Zien of de gevolgen ook weer als een dief in de nacht verdwijnen of het als vanouds dagen blijft doorzeuren. Het is allemaal slechts met mate aanwezig. Een slagje minder en ik zou het helemaal gemist hebben. Gaat de nacht de boel verzachten of net oprakelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten