donderdag 19 december 2019

Beperken?

 In het kader van de recepten ook het boek van Jamie Oliver in Italië ter hand genomen. Volgens mij de eerste keer sinds de aankoop, hoewel er geen cellofaan meer omheen zat. Een beetje teveel tekst en dan nog van de wervende soort, die steeds opnieuw naar een overtreffende trap zoekt, maar inhoudelijk niet verkeerd. Die keuken behoort tot mijn favorieten. Ik kreeg trek bij het merendeel van de gerechten en ook zin om ze te maken. Maar het feestelijke element ontbrak. Met een beetje fantasie en opsmuk moet dat zonder al teveel problemen aan de meeste gerechten toe te voegen zijn.

 Die uitdaging laat ik dit jaar zitten. Denk ik. Ik twijfel nog over de invulling van mijn keukenactiviteiten op de tweede kerstdag. Geen hele dag meer achter het fornuis maar misschien wel een paar kleinigheden. Ik laat het afhangen van de inspiratie, als ik tussen de schappen in de supermarkten loop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten