zondag 29 december 2019

Ou(d)bollig

 Zou ik het doen? Zou ik het werkelijk doen? Voor het eerst in mijn leven? Voor het eerst in mijn leven oliebollen bakken? Nee, geen nonnevotten. Ook nog nog nooit gedaan trouwens.

 Recept:

 50 gr krenten
 50 gr rozijnen, samen afspoelen, ff laten weken, deppen en voor verder gebruik bestuiven met een lepel bloem

 500 gr bloem
 2 x 7gr droge gist
 Geschrapte schil van een halve citroen
 1 ei
 1/2 theelepel zout
 33 cl zoet, donker bier, alles goed mengen
 1 appel

 Helft met rozijnen & appel, helft naturel

 Olie in frituurpan op 180º en de rest wijst zich vanzelf, incl. de poedersuiker achteraf.

 Ik zou het niet bedacht hebben, maar de samenstelling trekt me wel aan. Nu de frituurpan nog. Zo'n ding wat natuurlijk nooit mag ontbreken in de keuken, maar dat tot op heden altijd gedaan heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten