vrijdag 27 december 2019

Sneeuwwens

 Moe? Nee. Druk? Nee. Bezig? ook niet. Ik wacht op de sneeuw. Dat kun je nauwelijks een bezigheid noemen. Ga ik het nog zien, voordat ik in de koffer duik of is het de verrassing van morgenvroeg? Het gaat wit worden. Dat is een ding, dat zeker is. Als Weeronline.nl het voorspelt en de oudjes in Coves hebben het er over, dan gaat het zeker gebeuren.

 Mag ik een wens poneren? Graag minstens 30 centimeter. Niet dat benepene van net wit tot maximaal 4 of 5 centimeter. Graag echt sneeuw op een alles bedekkende wijze. Ik hoef morgen de deur niet uit behalve met de honden. En die zullen stapelgek worden, als ze het zien en zich erin kunnen gooien. Moet prachtig zijn.

 Ik loop de heuvel aan de overkant niet meer op, dus de sneeuwgrens moet naar mij toe komen en een meter of 100 meer dalen dan in de voorafgaande jaren. Misschien laat ik me wel verleiden tot een beklimming aan de kant, waar ik tegenwoordig loop. Minder steil, daarvoor langer gerekt. Maar, dan wil ik wel voldoende centimeters zien. Sneeuwpistes à la natuur.

 Update (22:46): Het sneeuwt, maar in een tempo dat ik aan de winterslaap moet, wil ik het bij het wakker worden wit zien..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten