vrijdag 13 december 2019

Proeven

 Een paar boeken doorbladeren om niet op de platgetreden paden te blijven hangen, is nog niet zo'n gek idee. Het is geen garantie voor andere gangen, maar het biedt daar in elk geval de mogelijkheid toe. Daarvoor heb ik die boeken tenslotte. Kookboeken met  minimaal één foto per gerecht. Inspiratie opdoen, vervolgens bekijken of de ingrediënten geen problemen opleveren qua smaak of aanschaf en vervolgens beslissen of ik er iets mee zal doen of niet.

 Eén ding is zeker. Het gaat geen vegetarische kerst worden. Misschien nog een gang extra vleesloos behalve het dessert en de koffie met chocola. Meer gaat het niet worden. Daarvoor blijven de hoeveelheden à la nouveau cuisine, ook het vlees. Geen Roemeense porties, die je alleen op kunt, als je de hele dag zwaar lichamelijk werk verricht òf een buik aan het kweken bent, waar je 'u' tegen moet zeggen.

 Het borrelt. Dat doet deugd. Wat het gaat worden, daar ben ik zelf ook benieuwd naar. Vrij naar mijn moeder kan ik zeggen, dat het voorgerecht, soep, vis, vlees, kaas, dessert en koffie mèt gaat worden. Voor de details heb ik nog ff.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten