dinsdag 24 december 2019

Opkriktijd?

 We zakken langzaam weg. Vannacht door de 700 gezakt. De zes-versie is in zicht en daar gaat het niet bij stoppen. De paar trouwe lezers niet te na gesproken kriebelt het toch weer om de pageviews op te poetsen. Zal dan toch echt met iets 'schokkends' moeten komen wat niet blijft hangen in al die mn dit jaar ingebouwde filters. 2019 is het jaar van de filters in/op het internet. Het jaar van de zelfcensuur. Het jaar van de lange tenen. Het jaar van de massa die gedwongen wordt te buigen voor de neuken (Dirty mind!), ik bedoel nukken en overgevoeligheden van een willekeurig individu.

 Wil je iets, moeten mannen en vrouwen evenwichtig vertegenwoordigd zijn en niet alleen qua aantal. Moet het plaatje alle denkbare lichaamskleuren tonen, met de genderidioterie rekening houden, verantwoording nemen dan wel afleggen voor de laatste 10 eeuwen historie en klimaatvriendelijk cq CO2-neutraal zijn. Ben ik wat vergeten? Saaier kan volgens mij nauwelijks. Interesse wek je net door het tegenovergestelde, door de randjes op te zoeken, maar dat snappen de huidige druktemakers niet. Doodnuanceren heet zoiets.

 Dus, zou ik het al willen, dan kost me dat veel teveel moeite om met alles rekening te houden. En mocht dat onverhoops toch lukken, dan is het geproduceerde bijvoorbaat oninteressant. Ik wacht met smacht op de tegenbeweging.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten