woensdag 16 oktober 2019

Uitgepoept

 Iets van 7 à 8 uur bezig geweest om een betaling te doen die normaal gesproken minder dan 2 minuten tijd kost. En of ik die nwe methode van ING nou zo'n vooruitgang vindt. Ipv iedere keer een ander getal bevestig je nu je betalingen steeds weer met dezelfde pincode. Eén cijfertje meer dan de pincode van de bankpas. Ik ben niet onder de indruk. Maar mij hebben ze niets gevraaagd. Hebben ze nog nooit gedaan.

 Hetzelfde met Apple en zijn besturingssysteemsdiarree. Een hoop werk, gedoe vanwege schijfruimtegebrek, één van de redenen om dat updaten voorlopig achterwege te laten en wat levert het per saldo op? Dat je alle toevoegingen successelijk verwijderd, Siri overal uitschakelt en als enig concreet resultaat op de thuisknop moet drukken ipv over het scherm vegen om het ontgrendelingsscherm te activeren. Ik zou me als programmeur schamen voor die berg aan geblaat en dat beetje wol.

 Nu zien dat ik de laptop weer in oude staat hersteld krijg, maar wel met meer vrije schijfruimte. En dat ik door krijg hoe de nwe iTunes dit keer met het bijhouden van mijn foon omgaat. Een ergernis vanaf mijn eerste kennismaking met Apple: de onzin van het syncen, synchroniseren ipv dingen kunnen toevoegen of verwijderen. Ik heb nooit gesnapt waarom (muv adresbestanden) mijn bestanden op de diversen apparaten identiek moeten zijn, al helemaal bij zoiets als foto's maar ook muziek. En dan heb ik nog het geluk, dat ik niet aan boeken, films, Tv of podcasts doe. Helaas gaat Windows hard in dezelfde richting.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten