woensdag 23 oktober 2019

Foutje ...

 Weer een dag verkloot met ongeplande en ongewenste zaken. Nooit denken, dat het niet mis kan gaan. Nou, dat ging het wel en goed ook. Bijna 12 uur lopen k*tten en kloten om een telefoon geactiveerd te krijgen. Denk je dat het niet zo'n probleem kan zijn, omdat je net je eigen foon hebt bijgewerkt en de nodige hordes daarbij hebt genomen. Nee, dan reken je buiten '1403'.

 Wat is dat? Eerlijk gezegd geen idee en niet alleen ik niet. Ook Apple niet en op het hele internet weinig tegengekomen met een gerichte oplossing. Het is een foutcode. Zover is het helder. Maar de foutcode komt niet voor in Apple's foutcodeboek. Het is een of ander gelul over een beschadiging van het bestand tijdens het downloaden. Nou, één keer wil ik dat wel geloven, maar na de derde keer toch niet meer.

 D'r gaat duidelijk iets mis maar niemand heeft kennelijk een idee wat er misgaat, want behalve de standaard riedel van iTunes bijwerken, besturingssysteem bijwerken, antivirus en firewall uitschaklen, computer en foon afsluiten en opnieuw opstarten komt men van officiële kant niet. Verder tig adhoc oplossingen, die er ws niks mee te maken hebben want te verschillend en uiteenlopend maar waarna het betreffende programma gewoon (per toeval?) deed wat het doen moest.

 Het enige steeds weer terugkerende advies was om het via een andere Pc te doen. Wat pretendeert, dat er iets aan de hand is met de Pc, die de foutmelding geeft. Vreemd als die net een paar dagen daarvoor alles zonder problemen heeft afgehandeld. Toch was dat de oplossing. Als je zoiets een oplossing kunt noemen, want oplossen doet het niets. Het maakte enkel mogelijk om de foon geüpdated te krijgen. En als ik de mededeling weer krijg? Kan ik dan terug naar mijn laptop of moet ik dan een derde Pc kopen??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten