maandag 28 oktober 2019

Spelvorm

 Waar je zo al mee bezig kunt zijn als je wortelen op zoetzuur zet. Wat moet een spel voor mij hebben? Een computerspel. Geen bordspel, daar ben je altijd afhankelijk van anderen. Nee, lekker in je eentje achter een toetsenbord. Een controler kan eventueel ook nog, maar daar heb ik geen ervaring mee. Lijkt me eerder nog nerveusmakender dan het gehannes op een keyboard.

 In mijn eentje. Dus een single-player (SP). Da's één. Meestal is dat een 'Shooter' (FPS of RPG). Er moet een duidelijk doel zijn en dat moet onafhankelijk zijn van anderen. Dus niks van 'beter zijn dan'. Het spel moet buiten/naast de werkelijk staan. Iets van fantasy, Sf, sprookje of wat dan ook. Het mag moeilijk zijn maar liever niet net niet onmogelijk. Puzzelen mag, hoewel dat eigenlijk een hele aparte categorie spel is. Dan moet het natuurlijk op de hedendaagse standaard zijn qua grafische vormgeving omdat het oog ook wat wil. En enige humor kan ook geen kwaad.

 Ik zit niet te springen om de sleur van alledag na te spelen, zelfs als het de sleur is van 150  jaar geleden. Het gaat net om een realiteit waar iets aan schort, teveel is, etc. Zie je James Bond zich storten op een levensgevaarlijke klus en dan ineens een stap terug doen en zeggen: Sorry jongens, ff poepen. Of op z'n horloge kijken en zeggen 'Ben straks weer terug. Even Bogdan van de crêche halen'. Tegen de werkelijkheid aanschuren, maar het niet willen zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten