woensdag 9 oktober 2019

Handdoek

 Einde oefening. Ik geef het op. Niet mijn gangbare methode. Leuk geprobeerd, maar als het niet werkt, werkt het niet. Ik laat de boel de boel tot morgenochtend. Ruimte voor een klein wonder. Ws komt daar niks van terecht, zoals bij gewenste wonders wel vaker het geval is. De fles geeft ondanks al het gepomp nog steeds geen schoege en de pan in de oven doet wel iets, ook zonder fantasie, maar is verre van overtuigend.

 Bar en boos eigenlijk. Weet niet wat ik er van moet denken. Ik kan me nauwelijks voorstellen, dat het sulfiet de oorzaak is geweest, Misschien is het te makkelijk gedacht, maar de hoeveelheid is gebaseerd op rekenwerk van mensen, die er regelmatig mee werken èn dat nog naar beneden bijgesteeld. Wat het dan wel is ... Ik zou het niet weten.

 We gaan het morgen (deels) zien. Als de starter met bakkergist niet wil, dan zijn naar mijn idee de druiven gewoon plat gespoten en het middel niet uitgewerkt geweest bij de pluk en verkoop. Ook maar een gok, maar reëeler naar mijn idee dan de sulfietconcentratie. Maar eerst de nacht. Misschien staat er morgen centimeters dik het schuim op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten