woensdag 23 oktober 2019

Abnormaal

 Ineens heb je geen zin in wijn, bier of ander alcoholisch spul. Verrassend is dat. En wat dan nu? Dorst lessen doe je niet met een boterham. Jus? Neuh. Koffie? Niet echt. Veel meer keuze is er niet. Blijft alleen water over in de smaken 'prik' of 'zonder prik' tenzij ik aan de warme versie met een smaakje wil. Maar niks in mij wil die kant op. Dan is het helder, lijkt me zo.

 Het past voor mijn gevoel voor geen meter na een dag redelijk wat werk verzet te hebben. Daar hoort een Duvel bij of in een wat speelsere bui, een rosé. Geen van beide in voorraad. Slechte logistiek. Had vandaag een tussentijdse winkeldag bedacht, maar na de wederom verloren tijd van gisteren vond ik niet, dat ik dat kon maken. Voor wie niet eigenlijk, maar toch. Wie weet morgen alsnog als mijn rug na een middag in de tuin in de nacht besluit tot dwarsliggen, waar dat tot op heden nog niet het geval is.

 De tuin wil wel aardig. De rest minder of eigenlijk niet. Het zou dom zijn die draad van de tuin los te laten als er geen duidelijke reden voor is. Behalve dat ik daar ws voor elkaar ga krijgen, wat ik me voorgenomen had, blijft het ook een soort trekpaard wat de rest op gang kan/moet brengen. Het is een kwestie van aanlopen, aanlopen en nog eens een aanloop nemen totdat het eindelijk lukt en mijn onwil zich in beweging laat zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten