donderdag 17 oktober 2019

Eindelijk!

 Tuindag, maak er dagen van. En net als gisteren laat ik me niet van mijn voornemen afbrengen ongeacht wat gebeurd of de omstandigheden in petto hebben. Met één been in het gips, aan het infuus of in een rolstoel d'r gaat geruimd, gespit en gebrand worden, misschien zelfs gebouwd, al zal dat niet vandaag zijn.

 Met de drie vredig bubbelende vergistingsflessen erbij in de tuinkamer mag ik niet ontevreden zijn over gisteren. Het schone aanrecht is inmiddels weer verleden tijd, maar dat terzijde. Nu staan 25 ltr wit, 25 ws rosé en 2x25 ltr rood te gisten. Plusminnus 130 flessen. Een aardige bijdrage aan ons jaarlijkse verbruik. Het kriebelt direct weer op dezelfde wijze als vorig jaar. Al dat gedoe met die grote glazenflessen is maar niks. Je zou er een tank/tanks voor moeten hebben, die je bovendien kunt verwarmen. Lijkt wel een Pavlov-reactie.

 ..... maar voor ik me daar in verlies, als de sodemieter naar de tuin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten