dinsdag 18 december 2018

Sport

 Prachtig wit. Iets van 15 cm sneeuw gevallen. Er schijnen delen te zijn waar de afgelopen dagen meer dan een meter is gevallen. Is ook weleens leuk, maar dan kun je beter ff een paar dagen niks te doen hebben. Dus nu liever niet. De honden waren helemaal door het dolle heen en niet te stuiten vanochtend. Onvermoeibaar vlogen ze van de ene kant in de andere windrichting. Ik ploeterde daar in traag maar gestaag tempo achteraan. Nog 15 cm meer en het lopen is met goed fatsoen niet meer te doen, dan heb je een marathon gehad voor dat de heuveltop bereikt is. Ik ben nu al 1,5 uur kwijt, waar ik anders 45 minuten over doe.

 Maar dat is praktisch, voor de rest is het prachtig. Nu die strak blauwe lucht en dat zonnetje nog en je waant je in de duurste wintersportoorden. Volgens mij moest ik hele andere dingen dan me aprèsski-taferelen in mijn hoofd halen. Weer achter het hout aan. Gaat dat vandaag niet lukken, heb ik een probleem en degene die straks voor de honden moet zorgen een heuse uitdaging. Snel een schietgebed en aan de slag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten