maandag 29 mei 2017

Vliegen

 Nadeel van vliegen .... het beperkt je aardig in je mogelijkheden.

 De afstand is niet het probleem. Het probleem zit 'm in de wijze van overbruggen (aantal overstappen en tussentijdse wachttijden) en in de flexibiliteit ter plekke. Laat ik vertragingen en onmogelijke aankomsttijden ff in het midden. Waarbij ik de derde zwakke plek bijna vergeet; de bereikbaarheid van het vertrekpunt.

 Dan merk je pas, dat je hier in iets van een uithoek terecht bent gekomen. Nederland/Schiphol, Frankrijk/Charles du Gaulle, Duitsland/Frankfurt en München, Oostenrijk/Wenen. Ja, ik kan naar Boekarest. Wel minimaal 5 uur rijden. Heb me daar verder niet zo in verdiept. Weet niet, van Tarom krijg ik geen warme, positieve gevoelens en in feite vliegen ze mn naar andere knooppunten in Europa. Dan beter direct naar Wenen of München vanuit Cluj of Sibiu. Die ene overstap is acceptabel al wordt soms met kisten gevlogen, mn vanuit Sibiu, die bij mij de neiging los maken om kaarsen op te steken en  goden aan te roepen.

 Maar om nou naar Korfoe/Corfu (Kerkyra) te vliegen, daar bijna een dag over te doen en nog tweemaal te moeten overstappen, is bijna zoiets als van Maastricht naar Amsterdam reizen over Moskou. Dat de meeste ongelukken bij opstijgen en landen gebeuren wil ik niet eens mee tellen. Met twee keer overstappen zaten we ook in de Seychellen. De verhoudingen kloppen bij Corfu gewoon niet. Dan krijgt vliegreizen nog meer raars dan het normaal al heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten