zaterdag 27 mei 2017

Herzien

 Alles dampt en sopt. Mag hopen dat het ophoudt met die plensbuien. De Nederlands, en ook Franse druilerigheid is niet alles, maar ook van dit soort buien krijg je genoeg als ze met grote regelmaat naar beneden komen. Het weer snapt d'r maar weinig van. Genoeg is genoeg lijkt me. Je zou bijna al die prachtige dagen vergeten. Het is alsof ze weggespoeld zijn.

 Geen tuin dus vandaag. Die kleeft binnen de kortste keren voor de helft aan mijn laarzen. Ook onkruid maaien is geen optie, tenzij ik van top tot teen behalve smerig ook drijfnat wil zijn. Da's dan zo'n moment waarop niet kan wat je je bedacht had. Moet je weer wat anders bedenken. De ochtend is daar het verkeerde moment voor. Weet niet waar 'm dat in zit, maar in de ochtend moet je niet teveel hoeven nadenken en al helemaal niks moeten beslissen. De ochtend is voor de automatische piloot. En mocht daar iets in of aan gewijzigd moeten worden, doe je dat ruimschoots van te voren.

 Nu is het een richtingloze chaos in mijn hoofd. Alles kan en nergens speciaal zin. Die zin moet nog wakker worden. Lucht betrekt weer. Sibiu gisteren al gehad. De krant? Had bijna de neiging om te vragen "Wat is dat?". Ik laat de boel de boel zijn en zie wel welke kant het op gaat. Vrijheid is een ingewikkeld iets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten