maandag 8 mei 2017

Ontpekken

 Mood management. Dat is waar ik me vandaag mee ga bezig houden. De gisteren aangerichte schade herstellen. Afstand nemen. Gezonde distantie van de hier gecultiveerde en zorgvuldig in stand gehouden chaos. De keerzijde van druk, druk, druk zijn; een chaotische ongerichte energieverspilling. Geen stimulerende omgeving om in bezig te zijn. Afsluiten. Tenminste deels. Dat niet druk, druk zijn is oké maar graag wel gestructureerd en niet volgens de ontbrekende wetten van een ongeleid projectiel.

 Het begon er net weer een beetje op te lijken en nu voelt het aan als een herder wiens kudde in alle windrichtingen uiteen is gejaagd. Bizar, dat zoiets kan gebeuren met iets waar je eigenlijk helemaal niks mee te maken hebt. Van één zo'n dag uit het leven van ..... zakt me de moed in de schoenen. En ik snap niet waar het 'm precies in zit. Iets met achter de feiten aan hollen, gebrek aan controle. Dat kan je overkomen, maar je kunt het ook vanzelfsprekend vinden. Hier neigt het naar het laatste. Je brengt iets in beweging en vervolgens laat je je meeslepen ipv te sturen. Waardoor je uiteindelijk meer bezig bent met 'damage control' dan realiseren van gewenste doelen. Daar moet ik me niet in mee laten slepen, daar moet ik verre van blijven. Niet mijn manier van leven. Afstand dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten