dinsdag 23 mei 2017

Taktiek

 Wat gaan we van de dag maken, waarmee vullen we 'm op? Het is geen kwestie van doorkomen of tijd doden. Op mijn reet zitten of liggen met of zonder koel drankje kan altijd, daar is geen keuzemoment voor nodig. Maar voordat dat al die dingen en dingetjes, die moeten gebeuren of al gebeurd hadden moeten zijn, als zombies in een nachtmerrie achter me aan rennen, kan ik ze beter afhandelen. En daarin heb ik keuze te over. Dus?

 Was, koken, administratie en die harde noten kraken of er althans mee beginnen, Maar vooral toch ook iets met resultaat, leuk resultaat, iets waar je achteraf met voldoening naar kunt kijken. Of ik dat doe of niet, is dan verder aan mij, maar het zou moeten kunnen. Niet van die dingen, die je al nauwelijks opmerkt, voordat je ze gedaan hebt, laat staan, dat ze achteraf verschil maken. Maar wat en waar heb ik zin in? Als je niet voor niksdoen in de wieg gelegd bent, is het werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten