woensdag 21 december 2016

Wijziging

 Als ik het goed begrepen heb, is gisteren aan het eind van de middag een aannemerloze periode aangebroken. De werklui gaan de WW in (100 Lei/mnd) en het -dan dus zwarte- werk verschuift naar binnenshuis ergens in een dorp verderop. Wat blijft zijn een hoop losse eindjes, waar al voor betaald is. Inmiddels mag ik in dat kader praten over 'door de jaren heen'. Met begin van het voorjaar mag je daar achter aan gaan. Aannemers eigen. Was in Utrecht niet anders.

 Maar straks na Kerst en O&N dus NIET meer persé voor achten het bed uit, behalve op woensdag als de onvoorspelbare vuilnisophalers passeren. Dat is al een kleine luxe, die ik sinds mei of zo heb mogen missen. Niet dat ik in de zomer de behoefte voel om zolang in mijn nest te liggen. Het gaat vooral om de mogelijkheid, de vrijheid om het te kunnen doen. En dan Mariana naar haar werk zien vertrekken en mezelf nog een keertje omdraaien. Januari, februari en maart gaan mooie mndn worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten