woensdag 21 december 2016

Nakende

 Het einde van de middag nadert en de score tot nog toe omvat een afgehandelde was, een schone auto, een flesvrije keuken en een gerepareerde dure jas waar niemand zijn vingers aan durfde te branden. Onzichtbaar is dat laatste niet geworden, maar stukken beter dan als het aangepakt was analoog aan het plakken van een band. Verdere camouflage is mogelijk als het juiste formaat zwarte figuurtje wordt gevonden in een fournituren zaak. Helaas is dat het soort winkel, dat je met een steeds sterkere loup moet zoeken. In Parijs weet ik zo een straat vol te vinden, maar om hier nou voor naar Parijs te reizen ...

 Ff uitpuffen en dan verder met ik weet nog niet wat. Zoveel maakt het allemaal niet uit. Langzaam maakt de vertrekdrukte plaats voor de rustvariant. De koffer lijkt me een aardige, dan hebben we dat gehad. Wat daarna nog gebeurd is hoe dan ook meegenomen. Langzaam krijg ik de smaak van ergens anders willen zijn te pakken. Ergens anders zijn èn in de watten gelegd worden. Een niet onbelangrijke aanvulling.

 Ander soort mensen. Andere winkels. Andere café's. Ander eten. En dat zonder dat het gelijk exotisch wordt. Anders en toch herkenbaar. Zoiets als de iPhone 5SE ipv de 4S. Nieuwe versie van oude indrukken. Eigenlijk ben ik best met erg weinig tevreden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten