zondag 18 december 2016

Lichtelijk

 Lampjes aan de voorkant hangen. Niet dat me de hele dag heeft bezig gehouden. Ergens bij tweeën was die klus geklaard. Jammer was, dat me rond die tijd ook iets verkeerd schoot. Nee, geen spier en ook geen broodkruimel in de luchtpijp. Minder letterlijk maar meer verstorend. De rest van de middag gebruikt om ff lekker te luchten. Hup in de auto en wegwezen.

 De kracht ligt in de herhaling. Krachten zijn echter ook zwakten en bij voldoend herhaling kom je bij de befaamde overlopend druppel. Tot tien tellen is dan een gepasseerd stadium. Ff weg werkt beter. In Sibiu werd ik op mijn wenken bediend. Het winkelcentrum, want zondag, was zo overladen met mensen, dat de links en rechts in de berm, op het trottoir en overal elders waar maar plaats was, geparkeerde auto's zo ongeveer de toegang tot de winkels blokkeerden. Eenmaal binnen, meer dan genoeg te zien. Zat om uit te blazen en af te koelen.

 Dat prompt mijn bestelling werd vergeten, kon er nog maar met moeite bij. Met de laatst restjes bijeen geschraapte vriendelijkheid en een instinktieve restant beleefdheid na een halfuur, en de nodige tafels die na mij bezet werden maar allang van hun consumpties waren voorzien, geïnformeerd of ze me vergeten waren. Gelukkig was de taart te pruimen, de jus vers en de koffie warm, warm genoeg om nog een half uur naar de passerende parade van menselijke variaties te kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten