maandag 19 december 2016

Waterig

 Tijd voor een partij ademhalingsoefeningen, denk ik. Uiteindelijk heb ik me alleen zelf bij de neus. Dat is de ingebakken ongelijkwaardigheid, als je als rationele Westerling met andersdenkende te maken hebt. Het is waar het ook in Europa misgaat tussen Noord en Zuid. Wil je als Noord niet constant op moeten draaien voor de puinhoop die Zuid er steeds weer van weet te maken, moet je niks met Zuid willen. Zuid heeft schijt aan de boodschap(pen) van Noord. Nieteens zo bewust waarschijnlijk, maar daarom niet minder.

 Ander mentaliteit. Die moet je niet proberen te leren om niet te vallen, omdat je uit ervaring weet, dat het een hoop ellende bespaart. Je moet hen gewoon op oude vertrouwde wijze hun kop laten stoten t/m hun nek breken en jezelf alleen bezighouden met hoe je gevrijwaard kunt blijven van meegesleept worden in volsterkt zinloze herhalingen.

 Niet de rug toe keren betekent regelmatig slikken en af en toe hoofdschuddend een diepe zucht. Of ik daar toe in staat ben, en welke vorm ik er aan weet te geven, zal de tijd leren. De 'verstandige' kan dan wel gelijk hebben, maar is ook degene, die zich uiteindelijk zal moeten aanpassen, vrees ik. Niet dat ik het daar mee eens ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten