maandag 5 december 2016

Gelul

 Mhhhh. GeenStijl als GeenPeil de politiek in. Geen partij en toch een partij. Ik ben niet rechts, niet links, niet van het midden, zal dus ws onder de zwevenden zitten. De ene keer shoppend rechts van het midden en de andere keer aan de andere kant. De paar keer, dat ik gestemd heb, zat dat links van het midden. Al de keren dat ik van stemmen afgezien heb, had te maken met de voor mij ontbrekende combinatie van overtuigende programmapunten en bijbehorende argumentatie.

 Zou ik nou stemmen, zou ik vooral geen PvDA of VVD doen. Die laatste sowieso nooit gedaan. Omdat beide partijen inmiddels een karikatuur van zichzelf zijn geworden. Zoals de meeste partijen een politieke karikatuur zijn geworden. De hele politiek een soort aanfluiting is geworden van omhooggevallen nitwits, die wel ff menen te kunnen bepalen, wat goed is voor 'het volk'. Een invulling, die zich vreemd genoeg beperkt tot in een gigantisch tempo schulden maken en enkel meer belastingen heffen als oplossing daarvan zien.

 De eerste partij, die eindelijk bereid is om de tering naar de nering te zetten, kan vandaag nog mijn stem komen halen. De rest qua idealen zal me verder een worst wezen, behalve de opstelling tov Europa. Ieder land z'n eigen broek ophouden, zoals dat ook met personen moet, lijkt me een goed idee. Een niet dat gezeik over overheidsbemoeienis bij zelfgemaakte schulden. Laat die blaren maar eens goed branden en als dat nog niet tot praktische inzichten leidt, simpelweg onder curatele stellen, mensen zowel als staten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten