woensdag 1 mei 2019

Start

 Dat was met de hakken over de sloot. Verder niet bijster interessant, zelfs niet voor de statistieken, enkel voor het gevoel. Wekt de indruk van een mnd, zoals je ze vaker zou willen hebben. Geen extremen, niet naar boven, hoewel dat natuurlijk altijd wel mag, en vooral niet naar beneden. Zou mijn hand niet in het vuur durven steken of dit met de werkelijkheid van de afgelopen mnd overeenkomt. Veel, het meeste zakt in een rotvaart in de vergetelheid. Misschien wel hèt bewijs voor mijn gelijk.

 Maar mei. Vogels. Eieren. Tuin. Ijsheiligen. Planten. Maaien. Onkruid. Ik denk, dat ik dan de voorbijkomende thema's wel heb gehad. En de markt, want mijn eigen werk zet voor dit jaar weinig zoden aan de dijk. Van de eerste partij van 32 verspeningen gaan ook de laatste 4 het opgeven, als ik het zo bekijk. Ook van de laatste partij zijn nog maar 4 of 5 plantjes over die levensvatbaar lijken. Enkel de middelste partij blijft het goed doen. Daar heeft vooralsnog de inhoud van slechts vijf bekertjes het voor gezien gehouden.

 Had ik dit resultaat vooraf ingeschat, zou ik niet de moeite hebben genomen het te proberen. Is ook niet de stimulans om het volgend jaar weer te doen, hoewel die kans groot is. Slechter kan tenslotte nauwelijks en ik wil eigenlijk wel weten of het anders en beter kan. Meer direct apart zaaien zodat minder verspeend hoeft te worden. Lijkt me dat daar het probleem zit. Moet het zaad wel een beetje niet te minuscuul zijn. Ook de planten, die je op de markt koopt, staan in van die zaaibakken waarin ieder plantje al direct zijn eigen bakje heeft, als ze niet botweg uit de grond zijn gerukt en op een hoop liggen voor de verkoop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten