donderdag 30 mei 2019

Aangekomen?

 Aangename dag beleefd. Geen druppel regen gezien of gevoeld. De was is blijven liggen, daarvoor is de tuin een perceel opgeschoten. Onverwacht. Ik zou 'ongekend' willen kunnen zeggen, maar volgens mij slaat dat nergens op. Geschoond,  losgewerkt, opgehoogd, ingezaaid. Wat kan een tuinman's hart nog meer sneller laten kloppen?

 Vijf percelen schoon èn in gebruik. Waar ik vorig jaar dacht de slag definitief te verliezen, is er nu weer hoop, dat ik het voordeel naar mijn kant weet te trekken. Zes en zeven liggen deels bewerkt te wachten op de afronding. Dan evenaar ik 2015, als ik mezelf niet voor de gek houd. Meer is mogelijk, maar laat ik niet op de resultaten vooruit lopen.

 Nu ook weer niet doorslaan. De tuin is niet alles. Tijd om mijn blik een andere kant op te draaien. De tuin kan nu aansluiten bij de was, afwas, opruimen en schoonmaken. Waar tackle ik het klusgebeuren op een manier dat ballen aan het rollen geraken? Het werkhok inrichten? Het gastenhuis aanpakken? Mariana's tuinkamer? Iets in die richting. Misschien wel een combinatie. Het kleinere grut binnenshuis kan wachten. En ik moet nog iets met houthakken, meubels restaureren, de tuin omheinen, iets met het wegwerken van de lelijke muur van de buren. Tja, waar is dat juiste beginpunt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten