dinsdag 7 mei 2019

Voor(ui)tgang

 Mijn actualiteit is goed nat geworden om niet te zeggen verzopen vannacht. De paar keer, dat ik dromeland voor een moment verliet, kletterde de regen op het dak en hoorde je het water door de dakgoten gutsen. Ik had vanochtend meer plassen en poelen verwacht, maar dat viel alleszins mee. 'Mee' omdat ik niet zit te wachten op die halve meter water, die vorige jaar in het veld achter de tuin stond.

 Veel regen, maar mooi zonder geweld en periodieke overdaad. De grond heeft het meeste goed op kunnen nemen. Hoewel ik aanneem, dat ik in de lagere delen van de tuin nu geen spade diep hoef te gaan om in het water terecht te komen. Met een scheef oog tijdens het passeren met de honden kunnen zien dat er inmiddels de nodige erwten boven de grond zijn gekomen. De radijs was er al en voor de rest daar tussenin ging het te snel. Wat ook eindelijk resultaat toont is de knop van de orchidee. Het is nog vnl knop, maar de knop is niet meer gesloten. De bloem neemt zich de tijd. Geen last van menselijk ongeduld. Wil je onthaasten .... begin een orchideeënkwekerij, maar dan niet de industriële versie, die ik laatste ergens ben tegengekomen. Alles moet altijd weer massaal en machinaal.

 Ik zal niet zeuren. De was doe ik op een paar kleine dingen na ook niet met de hand. Wel jaren gedaan trouwens. Is een hele uitdaging om 2-persoons beddengoed in een standaard aanrechtwasbak te wassen. Gelukkig had ik wel een centrifuge en kon ik me het geknoei van het uitwringen besparen. Good (?) old times.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten