vrijdag 17 mei 2019

Avondlijk

 Ja, de rust is er. Na de hondenpisronde buiten blijven hangen. Het is fris maar niet verkeerd. Redelijk volle maan achter een nevelige waas. Buiten, achter, schuur, poort, tuin. Stoel. 00:18  Als dit geen rust is. Krekels. Iets piepends. Volgens mij een kleine kikker, als het dezelfde piep-veroorzaker is als op LpM. Af en toe het blaffen van een hond, wat herinnert aan Ferentillo. Vogels zijn nog druk. Lady komt als witte vlek uit het schemerdonker aangelopen. Een herinneringselement dat refereert naar Korcula zou aardig zijn. Dan hebben ik alle goede dingen op één plek verenigd.

 Mooie plek geworden, al zeg ik het zelf. Veel gedaan in die 5-6 jaar iedere zomer weer bezig zijn met bouwen en veranderen. En er is nog veel te doen. Het werk op de grove lijnen is gedaan. Behalve bij het gastenhuis kan ik een stap naar achteren maken. Hoewel ik niet blindelings alles voor zoete koek zal slikken, dan zou het een soort Efteling worden, is nu Mariana aan zet voor de finale aankleding en inrichting.

 Het is een plek om 40-50 jaar te leven, te beleven, met mate uit te leven. Zal ons niet meer lukken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten