zondag 26 mei 2019

Grondwerk

 Tien uur. Donker. Net binnen. Kijk, dat zijn ouderwetse buitendagen. Morgen nog, en dat hoeft niet zo'n uitputtende dag te zijn, en ik heb niet alleen zes perceeltjes voor gebruik in de tuin, maar ook alle zes schoon èn in gebruik. Heerlijke bezigheid is het.  De tunnel is nu voor 90% gevuld, een 'proefveld' met stro bedekt en anderhalf veldje ontdaan van onkruid.

 Water en onkruid, de beide uitdagingen in deze tuin. Ik moet me met regelmaat er aan herinneren, dat het dit jaar mn gaat om in orde maken en schoon houden. Wat er in gaat en staat en wat het oplevert is meegenomen, maar niet de prioriteit waar het om gaat. Volgend jaar is het vormgeven en vervolgens kan het stokje van de prioriteit naar de productie en dan mn de variatie daarin.

 Het is werk met/voor lange adem, adem cq tijd die ik voor mijn gevoel niet meer heb. Ik moet er maar niet teveel bij stilstaan en vooral die einder in het oog blijven houden. Ergens daar achter, ver weg maar met een beetje geluk wel bereikbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten