maandag 20 mei 2019

Voldaan?

 Ik slaap als de beste tegenwoordig. Daar kan geen marmot tegen op. Patsboem weg en dat voor minimaal zes uur aan één stuk. Een paar jaar geleden zou ik er nog een klein koninkrijk voor over gehad hebben. Nu gratis en voor niks op wat zweetdruppels na. Dat gaat nog wel een paar dagen zo door, denk ik. Straks eerst maaien en vervolgens weer de tunnel in en spitten. De tomaten willen met hun wortels in de volle grond. Twee rijen moet lukken vandaag. Ook de bonen moeten, want die heb ik gisteren te weken gelegd. En nog zoveel anders staat te springen om mijn aandacht en inzzet.

 Met deze boerse bezigheden weinig of geen tijd voor existentiële twijfels. De dood moet het maar ff bekijken en de andere dagelijkse beslommeringen ga ik weer in mijn routine opnemen als de tunnel is gedaan. Was, afwas èn vooral niet vergeten het klussen. De zomers is straks voorbij voor ik er mee begonnen ben. Dat zou stom zijn. Tuin is leuk, erg leuk zelfs maar toch ook weer niet alles.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten