woensdag 8 mei 2019

Normaliseren

 Droog vandaag, maar koud en alles is zeik en zeik, excusé-moi, door en door nat. Kijken naar de tuin kan, maar dan heb je het qua tuinactiviteit ook gehad voor vandaag. Wilde vandaag onderdelen verzamelen voor de tomatentent maar kan niet weg, omdat nog aan de vloeren in de u-uitsteeksels van de schuur wordt gewerkt. Mag de aannemer vertrokken zijn, de verstoring door werkende derden is nog niet voorbij. Gelukkig kan die man weinig verkeeerd doen. Schuren met een grote bandschuurmachine, lakken, plinten plaatsen. De vloer in de linker u-poot (gezien van het huis) is al een keer gedaan en dat ziet er gewoon goed en netjes uit.

 Waren de honden er niet had ik de man gisteren een sleutel van de poort gegeven en vandaag kunnen doen en laten wat ik wilde. Ik weet niet eens of hij bang is voor de dieren, zoals een paar van de werklui van de aannemer. Het werkt gewoon niet als ze rond rennen en iedereen de hele tijd  moet letten op het sluiten van poorten, herkwerken en deuren. Afgezien nog van het feit dat ze simpelweg dwars door en over de werkzaamheden en hun resultaten lopen. Betonvloeren met hondenpootafdrukken, spelen in de houtwolkrullen, verfpoten op de binnenplaats en nu hun pootafdruk op de gelakte houtvloer. Na mij zullen het de honden zijn die het meest blij zullen zijn over de afwezigheid van de werklui.

 Maar vandaag dus. Eerst maar eens een tweede koffie en dan iets met de wasmachine en het opruimen van het cake-bak-slagveld in de keuken. Ik geloof niet, dat ik me zozeer mijn hoofd hoef te breken over het doorkomen van deze dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten