maandag 27 mei 2019

Tuinkunde

 Minder mooie dag, maar uitstekend tuinwerkweer. Droog en sluierbewolking om het branden van de zon te elimineren. Kan ik mijn kruinbeschermer binnen laten. Het laatste stukje tunnel schonen en mn opvullen. Daar moet over ruim een meter tunnelbreed tot bijna 40 centimer aan aarde bij om de afloop naar het water, dat in het looppad staat, recht te trekken en de tunnel over de hele lengte bruikbaar te maken. Scheelt iets van 10 stokken, verdeeld over 4 rijen.

 Stokken tussen aanhalingstekens, want het zijn van die in een spiraal gedraaide en uitgetrokken metalen dingen. Hoe moet je die noemen? Voor staven zijn ze te dun. Voor pijpen ontbreekt de holle binnenkant. Spijlen dan? Lijkt me niet, want ze zitten nergens is. Stangen? Dekt de lading ook niet. Laat maar zitten.

 Als dat klaar is, zit ik op 56 tomatenplanten, die me ergens in augustus-september heel veel werk moeten gaan bezorgen. Tomatensap mn maar ook puree. Tot die tijd is het natuurlijk gewoon smullen van wat al wat sneller rijp is dan de grote bulk. Dat is een beetje het enige nadeel van de tuin. Het duurt ff voordat het oogsten kan beginnen, en als het dan zover is, wordt je bijna bedolven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten