zaterdag 25 mei 2019

Zoektocht

 Zaterdag. Grijs, niet grauw. Weekeinde. Prompt gebeurt er niks meer in de wereld. Ik wacht op de column van Youp. Het wordt tijd, dat hij er weer eentje maakt die me laat (glim)lachen. De laatste paar weken is het het steeds net weer niet, tenminste niet de column als geheel. Van de VK hoef ik het ook niet te hebben, die had weinig te melden vandaag. Die hebben onlangs trouwens het omzeilen van de betaalmuur iets omslachtiger gemaakt, maar nog steeds niet onmogelijk. Met een schone cookieslei mag je iedere keer weer opnw 7 artikelen lezen, voordat de digitale afsluitklep dichtklapt. Nou, dat is bij de tegenwoordige inhoud bijna een week vrijspel bij het volgens van de actualiteit. Mij hoor je nog steeds niet klagen.

 Qua wereld in nieuwskoppen is Nu.nl in feite meer dan genoeg, maar het zou toch leuk zijn om af en toe dingen te lezen die weinig met de actualiteit te maken hebben maar wel interessant zijn om door te nemen. Dat is eigenlijk alleen nog bij de FAS het geval. De enige echte krant van papier en inkt, die hier nog in huis komt. Nrc trekt niet. Trouw ... alleen het idee al. Joop.nl is het niet en ook van ThePostOnline word ik niet warm. Fok.nl is niet om door te komen. Nos.nl voegt niks toe. AD en Telegraaf is alleen geschikt voor momenten met zon, zee en zand. Ik zoek maar wordt niet enthousiast.

 Weet je wat. Ik stort me in het boodschappen doen. Gisteren al bedacht vanwege het weer lijkt het me nog steeds de meest zinvolle besteding van deze zaterdag. Het is niet zozeer voor de koelkasten alswel voor het hondenvoer van belang en voor de rest gewoon om uitgebreid het idee te hebben iets te doen terwijl je geen ruk uitvoert. Heerlijk is dat. Soort van terrashangen maar dan bewegend achter het winkelwagentje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten