maandag 10 april 2017

Weekbegin

 Na een hoop mentaal geduw en getrek onder het dekbed vandaan gekomen. Het weer en de honden hebben de rest voor hun rekening genomen. Het houdt nog steeds niet over, maar ik zie wat gedaan moet worden, zonder dat inwendig alles met de kont tegen de krib en de hakken in het zand gaat. Bijna een normale dag dus.

 De koffie smaakt. De afwas wacht. Ik wacht op de gordijnen. Was moet. Tuin kan. Opruimen kan, zoals iedere keer en altijd weer, geen kwaad. En stofzuigen zou niet verkeerd zijn. Dat kan makkelijk volgens mij ook best met een ingepakte rechterkant.

 Van de krant wordt je weer niet vrolijk. Onlangs begrepen, dat de krant daar niet (meer) voor is. De mensen zouden toch pardoes het idee kunnen krijgen, dat leven leuk is. Het leven is blijkbaar een bloedbad danwel een aaneenrijging van aanslagen. Het is maar hoe je het wilt zien. Zelfde geldt voor Dijsselbloem's opmerking over 'drank en vrouwen'. Die blijft maar sudderen. Ik denk, dat ik in zijn plaats erop gewezen zou hebben, dat Nederland daar een spreekwoord voor heeft. Iets met schoenen passen en aantrekken.

 Ene meneer Izz ad-Din Ruhulessin had op zaterdag in de VK een leuke opiniebijdrage over eigen verantwoordelijkheid nav het gedoe rond de oproep om stenen naar Wilders te gooien. Z'n sneer in de richting van Holman kon ik niet helemaal volgen, dat die man geilt op activistische vrouwen is zijn probleem, maar verder sloeg ie een aantal keer de spijker op de kop:

" (....)een terugkerend thema binnen de intersectionele diversiteitsbeweging (of wat voor naam ik dan ook op deze bonte verzameling moet plakken) waar Dekker uit voortkomt. De wereld bestaat uit geprivilegieerden (witte heteroseksuele mannen) en onder-geprivilegieerden (vrouwen, allochtonen, moslims, LGB-alfabet).

 Het dominante idee is dat die laatste groep slechts gelijkwaardig kan deelnemen aan de samenleving bij de gratie van diversiteitbeleid, quota, safe spaces en publicatieverboden voor bepaalde columns. Spreken over vertrouwen op eigen kracht is vloeken in de kerk. Ja, dat is het écht.

 Weekdieren. Ik ben er gewoon tégen. Je hebt een mond gekregen, gebruik hem. 

(.....) in alle eerlijkheid heb ik nog nooit iemand ontmoet die zichzelf ondergeprivilegieerd vindt en niét universitair opgeleid is of tot de bovenste inkomensklassen behoort. Soit."

 Heb je een geïntegreerde allochtoon nodig om de maatschappelijke bovenlaag van de huidige generatie autochtone Nederlanders op een oer-Hollandse wijze de les te lezen. Ik moest ff lachen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten