woensdag 5 april 2017

Geluidelijk

 Terug in de Roemeense werkelijkheid. Olie ververst, een offerte voor het vervangen van de distributieriem bij de volgende beurt. Beurten die niet corresponderen met de kilometrage, die in het systeem van de auto zit. Auto lijdt hier iets meer dan onder Franse omstandigheden, is de reden. Zal wel. Vreemd genoeg kun je de info in het systeem niet veranderen, als ik de lui van de garage mag geloven. Dus als ik 30000 km zie moet ik denken 15K en dan zelf iedere keer opnieuw rekenen. Ik geloof d'r niks van, dat dat niet aangepast kan worden als Citroën zelf al praat over andere intervallen afhankelijk van de belasting van de auto. Maar ik ga me d'r niet verder tegenaan bemoeien.

 Wat ook niet is gelukt, is de werklui of, dat is misschien wel het probleem, de werkverdelers duidelijk maken, dat de wagen sinds een aantal weken een voordien afwezig geluid maakt. Eerst dacht ik aan te hard opgepompte banden, maar de nwe zomerbanden hebben geen verbetering gebracht. Er krast iets bij lage snelheid en piept iets van 85 km/u achterin. Het verdwijnt als ik naar links stuur, keert terug bij rechtdoor rijden en wordt erger bij het naar rechts sturen. Helaas was het niet duidelijk aantoonbaar bij de demonstratie, omdat ik niet op snelheid kon komen. Ik moest maar terugkomen als het lawaai er weer was. Dat zou hebben betekent, dat ik weer terug had kunnen gaan, voordat ik Sibiu goed en wel had verlaten. Dat moet anders. Maar hoe?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten