vrijdag 21 april 2017

Afkeren

 Ondertussen sneeuwt het nog steeds. Ruim 10 cm dikke, natte, kleffe zooi. In gedachten afscheid van Juultje genomen. Baal ervan dat het op deze manier moet gaan. Nu kan ze nog uit de dood herrijzen, maar dat is de laatste dik 2000 jaar niet zoveel wezens gegeven geweest. Geen voornemens voor vandaag. Ik laat de dag zijn eigen dynamiek volgen. Op een moment dat Sissi wat rustiger is, haal ik de hechtingen er zelf wel uit. Dat zou de enige reden zijn geweest om vandaag naar Sibiu te rijden. Misschien kruip ik gewoon terug in bed. Een idee dat meestal tot het idee-zijn beperkt blijft. Vanavond weet ik meer. Misschien iets met koken. Meer dan genoeg mogelijkheden om me mee bezig te houden of om dat vooral niet te doen.

 Als ik er iets van wil maken, zit het leven me met regelmaat dwars. Dat het leven het maar ff zelf uitzoekt, ik ga me er voorlopig niet meer mee bezig houden. Ik merk het wel als er enige bereidwiligheid tot constructieve samenwerking ontstaat ipv de neiging tot dwarsliggen. Tot die tijd pruttel lekker in het eigen vet en val mij verder niet lastig. Ajuu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten