donderdag 6 april 2017

Verstandig?

 Het houdt weer niet over. Nachtrust reikt over de nacht heen. Maar het is erger geweest. De zin is zoek. Dat is anders dan een onwillige wil. De krant was het niet. Het koken gaat halfslachtig. Het weer trekt bij. Zometeen misschien toch nog iets buiten. Uien, Peugeot en steiger. Rare combi maar dan ben ik voor vandaag tevreden.

 De dag staat iets minder in het teken van begrafenis, graf en nalatenschap regelen, wat ik gisteren maar niet uit mijn hoofd wist te krijgen. Misschien moet ik dat hele onderwerp 'Dood' gewoon als onderdeel in mijn bestaan integreren. Zoals de rek- en strekoefeningen, de honden en het koken. Dan hoort het er gewoon bij. Hoef ik me d'r niet meer aan te ergeren en jaagt het me ook hopelijk bij tijd en wijle niet meer de stuipen op het lijf. De angel verwijderen. Het naargeestige normaliseren. If you can't beat them, join them.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten