vrijdag 28 april 2017

Grenzen

 Geen Einstürzende Neubauten maar een ineenzakkend dak is ook niet niks. Had het moment wel mee willen maken. Die fractie was een stuk interessanter geweest dan de nu aankomende nasleep. Varkensstal annex koeien- en paardenstal, hooi- en stro-opslag en het verblijf voor de lammeren ineens dakloos. Lullig. Maar het lulligst van al dit is, dat dit er dus blijkbaar al 6 mndn zat aan te komen. Voor de winter was al duidelijk dat de dakconstructie zijn verband verloren was.

 Ik snap, dat je bij de dood van je moeder niet gelijk met daken bezig wilt zijn. Anderzijds mag van geluk gesproken worden, dat het gewicht van de sneeuw de boel niet eerder heeft laten instorten. En nu?

 Da's dus de grote vraag. Zowel Mariana als haar broer 'hangen' aan het ouderlijk huis, zonder dat apart of gecombineerd iets van een nwe functie van de grond getild zouden kunnen worden. Ja, voor de broer met z'n flat in Agnita is de tuin aardig. Maar de rest? Al die hectaren te bewerken grond, een wrak van een tractor en een huis waar al eerder dan verwacht de tand des tijds toeslaat??

 Het is een doolhof of eigenlijk een mijnenveld, waarin ik me beter niet kan begeven. Als buitenstaander kan ik het allemaal wel begrijpen. Helaas heb ik zelf enige ervaring op dit vlak en kan garanderen, dat dit alleen maar mis kan gaan. Een plan zou misschien verandering kunnen brengen. Maar wat is dat? Een Plan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten