maandag 7 mei 2018

Werkzaam

 Het gaat traag maar alles duidt op een functionerend vangnet. Het gebrek aan snelheid ligt niet alleen aan de stemming van vandaag, maar ook en ws meer aan de structuur van de grond en het feit dat het delen zijn, die de afgelopen jaren niet met regelmaat of helemaal niet zijn bewerkt. Ik ploeg me voort door grotendeels onontgonnen terrein. Bovendien is het grond, die bij een beetje teveel vocht te zompig is om te bewerken en bij wat meer zon al snel te hard om er iets leuks van te maken. Klei, leuk om mee te scheppen maar in de tuin wordt je er niet vrolijk van. Zand en organisch materiaal worden node gemist. Toekomstmuziek.

 Half twee gekapt. Net niet op de helft van het tweede perceel. Nee, dat is geen speeds-spitten, maar dat was en is ook niet mijn streven. Het zou wel prettig zijn, als ik mezelf weet bezig te houden op dagelijkse basis. Maar die riedel hebben we al gehad. En niet alleen dom doen wat gespit moet worden maar het hoofdje gebruiken. Bewateren, zwart landbouwplastic gebruiken etc. Morgen weer verder. Vanmiddag door met de waterwerken. De bodem schoonmaken en dan is het badje klaar voor verfrissend genot en kan ik mijn aandacht naar de schuur verleggen. Bezig blijven, vooral bezig blijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten