donderdag 31 mei 2018

Motorisatie

 Ook als de laatste dame niet opduikt gaat het zo naar Sibiu. Op naar de eerste zure appel: de Peugeot. Twee mndn geleden is het nu, dat ik de laatste keer langs ben geweest en een of ander raar verhaal voorgeschoteld kreeg over een inspuit-pomp, die niet herkend werd door de boordcomputer en het wachten was op reactie van Peugeot Boekarest. In de tussentijd een mail geprobeerd op het adres wat een verkoper me heeft gegeven, maar (natuurlijk) geen reactie. Lijkt me genoeg gewacht. Tijd voor daden.

 Dat een Peugeot met de vereiste onderdelen onder handbereik niet door een Peugeot-garage kan worden gerepareerd is natuurlijk een gotspe om het met een bijna oud-Nederlands woord te zeggen. Maar wie weet, hebben ze wel een prettig verrassing in petto, hoewel het dan natuurlijk niet gek was geweest, als ze ergens in de tussentijd aan de bel hadden getrokken. De vrg 'En hoe nu verder?', lijkt me dichter bij de werkelijkheid te liggen en ik moet zeggen ik heb daar niet echt een antwoord op.

 Het lijkt me gewoon te moeten kunnen, maar ik kan het niet. Dus "Ik doe het wel zelf!" is geen werkbaar alternatief. De garage hier om de hoek kon al het wel of niet functioneren van de insproeiers niet controleren bij gebrek aan in te pluggen computer, dus een probleem met een ws software-matige achtergrond gaat dan zeker niet lukken. Maar afschrijven dan? Met het idee, dat het gewoon zou moeten kunnen, is dat een onbevredigende gedachte, nog afgezien van de kosten, die inmiddels al gemaakt zijn. Welke andere alternatieven staan voor me open?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten