zondag 6 mei 2018

Afschuiven

 In Nederland de herdenking van de IIe WO, in Frankrijk de Ie WO en in Roemenië de revolutie van 1989. Je gedenkt wat af .... als je er mee bezig bent. Wat ik van mezelf niet kan zeggen. 1989, daar kan ik me qua datum nog iets bij voorstellen, 1945 niet, laat staan 1918. Maar mensen mogen van mij, zolang als ze me niet dwingen om er aan mee te doen. Nee, ik ga niet staan schreeuwen en zeker niet op de dam, maar dingen als stoppen waar je mee bezig bent, auto aan de kant zetten, überhaupt die flauwekul van 2 minuten stilte ... dat soort nonsens is niet aan mij besteed. Het zijn politieke belangen geweest van enkelingen, die over de ruggen van de massa's zijn uitgevochten. Als er iets iets te gedenken heeft, is het de zg bestuurlijke elite. Bijvoorbeeld de malloten die -ongekozen- de EU optuigen en maar lopen uit te breiden. Het is niet Jan-met-de-pet die Poetin tot oorlogsaggressie verleidt. Kortom bestuurlijke hypocrisie! Blèèè'k.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten