zaterdag 26 mei 2018

Bouwputten

 Voor een nachtje van krap 3 uren, heb ik me aardig door de dag heen geslagen. Het slopen is voorbij. De primaire structuur, het skelet is alles wat over is gebleven. Na de Pinksteren (Ja, we lopen dit jaar een week achter. Het kan erger) kan met het herrichten en opbouwen begonnen worden. De beste man, aannemer vertoont alweer zijn oude onhebbelijkheden. Hij heeft zich bij de opdracht blijkbaar iets in zijn hoofd gezet en probeert dat nu, ondanks dat ik de dingen anders wil, alsnog door te drukken.

 Hij wilde deze keer notabene een schets van het gewenste. Dan denk je toch, dat hij uit eerdere ervaringen geleerd heeft. Waar die schets, zijn kopie is mag Joost weten, maar hij heeft 'm niet bij de hand en loopt weer met zijn eigen ideeën te strooien. Nee, we gaan het skelet niet draaien en 7 nwe betonpoten storten. En nee, de uitbouw wordt geen vijf meter maar gelijk aan de orginele struktuur. Het zal hier vast niet bij blijven.

 Ook maar direct een ander zwak punt aangepakt. Er wordt gewerkt met de gewenste materialen en dito afmetingen. Dus niet weer "Dat is wat we kunnen krijgen en anders moeten we wachten", dan wachten we maar. Al dat bestellen op het laatste moment is niet mijn manier van doen, maar voor de hoeveelheden en exacte afmetingen ben ik in de meeste gevallen afhankelijk van de aannemer. Betekent dat bestellen, dan wachten we dus mooi, tot het spul in de gewenste vorm geleverd kan worden. En zo niet, dan niet cq retour. Ik kan me het moment nog zo voor de geest halen, dat een 18m-truck voor de deur stond, bestratingsstenen wilde lossen en de stenen helaas de verkeerde kleur hadden ... Retour, dus. Ik zag 'm knarsetanden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten