vrijdag 4 mei 2018

Omgooien

 Ga het spitten worden?? Ik denk, dat ik de stoute werkschoenen zometeen maar eens aantrek. Ik kan wel naar de markt gaan en planten kopen, maar als niet een paar stukken in de tuin gebruiksklaar worden gemaakt, verpietert die investering voordat ie in de grond terecht is gekomen. Dat gaat zweten worden en dat heb ik voor vandaag eigenlijk al gedaan. Zo komt onwillekeurig een liggen gebleven onderwerp van bijna een jaar geleden terug de prioriteitenlijst binnen gestormd. Een paar kilo minder is nog altijd welkom. Maar niet alleen water.

 Maar maakt allemaal niet uit. De belangrijkste winst is, dat ik inmiddels of in elk geval momenteel niet meer meer energie verknoei aan geschakel tussen gedaan en nog te doen dan aan de klussen zelfs. Je zou zelfs van enige soepelheid in de overgangen kunnen spreken. 'Stimulans' is nog een brug te ver, maar zoals met vele zaken en al vele jaren gaat het nog steeds vooruit op deze tergend lange weg van putbodem naar begane grond.

 Geen getob meer over 'zal ik het doen of niet' noch over de zin van doen of gedaan hebben en al helemaal geen gaten om in te vallen en opnieuw uit te krabbelen. Valkuilen leren vermijden is een slopend proces.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten