zaterdag 27 augustus 2016

Vierwielig

 Gisteren eindelijk de Peugeot terug. Werd tijd. Niet alles is gedaan. Blijkbaar geen zin om geld te verdienen cq het vereiste werk er voor te doen. Misschien een goede reden om bij die bak zelf aan de slag te gaan. Niet nu, maar de tijd ervoor zou er in principe wel moeten komen. We zien wel.

 Tijdens het wachten op de afrekening naar de nieuwe 508SW gekeken. Was de vorige versie niet met zoveel vertraging op de markt gekomen was het zeer waarschijnlijk weer Peugeot geworden ipv Ciroën.  Huidige versie lijkt in onderdelen en afwerking sterk op de C5. De nodige onderdelen kunnen volgens mij 1 op 1 met de Citroën worden verwisseld. Niet verwonderlijk, maar toch. Werd er niet warm van.

 Heb sowieso niet zo heel veel met 'nieuw'. Het lekkerst rij ik nog steeds in de bijna 20 jaar oude Peugeot. Wat dat betreft is de Citroën nooit in staat geweest de plek over te nemen. Heerlijke wagen, daar niet van. Erg comfortabel en gekocht voor de zekerheid om op elk willekeurig moment overal naar toe te kunnen rijden, waar ik zin in heb en niet alleen naar de suprmarkt 10 km verderop of de stad een 30-tal km verder. Dat vertrouwen had ik op een gegeven moment niet meer in de Peugeot. Misschien onterecht. Zeker als ik terugdenk aan de verhuistrip van Le Chalard naar Coves. Tot de nok toe volgeladen, ladder op het dak, slechte weersomstandigheden en in 6 dagen probleemloos iets van 2400 km gereden.

 Laat ik het erop houden, dat ik het oudje spaar. Ook hier is ie vooral voor de ritjes in de directe omgeving of iets verder als materialen geladen moeten worden. Zoals volgende week de planken voor het boekenrek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten