vrijdag 19 augustus 2016

Doorrollen

 Met de Roemeense registratie voor de Peugeot is weer een obstakel uit de weg geruimd dan wel een smoes om zeep geholpen om me te focussen op andere zaken dan het gladstrijken van de hobbels bij de afwerking van de woon- en leefplek. Volgende week komt de auto ook uit de garage, waar ie nu ruim vier weken staat ipv de voorspelde 'paar dagen' vanwege allerlei kleine ongemakken. Kan ik ook weer materialen aanslepen die nodig zijn voor de inrichting. Ik voel er weinig voor om mijn C5 tot rommelrijder te degraderen. Daar heb ik tenslotte de P406 mèt trekhaak voor aangehouden. Zo spelen ogenschijnlijk onbelangrijke zaken een haast doorslaggevende rol in de algehele voortgang.

 Maar goed. In de tussentijd niet bepaald met de duimen zitten draaien. Je bent er bij. Doet het zo waar zelf. En toch vergeet je het sneller dan de jaartallen uit een geschiedenisboek. Ongeduldig kantje. En de strijd om mijn aandacht en tijd is natuurlijk nog lang geen gelopen zaak. D'r wacht nog een koffiegeval, waarvoor naar Boekarest gereden moet worden. De douchedeur mist vreemd genoeg een paar schroeven en ook de waterafsluiting aan de onderkant is niet naar wens. Dan moet er links en rechts in de badkamer iets gemaakt worden om de inmiddels rondslingerende spullen een plek te geven. Mn voor de handdoeken is dat een creatieve uitdaging. Er is ook nog iets met de vloerverwarming, wat eind juli afgehandeld zou worden, maar waar tot op heden niks mee is gebeurd. En nu we toch bezig zijn. Er zou een vervangende kabel onder weg zijn voor de temperatuurindicator van het stoomelement in de douche. Waarschijnlijk kan die de weg niet vinden. Noodzakelijkheden die onder de noemer 'inrichting' geschoven kunnen worden, alles dat waar je best zonder kunt, maar het dan wel behelpen blijft. En dat geldt voor meer dan je denkt of tenminste ik dacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten