zaterdag 6 augustus 2016

Kanttekening

 Lunch. Weinig schokkende bezigheid. Vijf eetgelegenheden onder handbereik. Twee vallen op zaterdag af vanwege mogelijke bruilofsfeestelijkheden. Blijven drie over, waarvan, net als bij de twee uitgerangeerden, de menukaart in mijn geheugen staat gegrift. Niet in de laatste plaats, omdat ze als quintet vrijwel dezelfde kaart presenteren.

 Vandaag dus maar weer een keer iets verder gereden. Maakt qua menukaartinhoud niet zoveel uit, tenzij je in een wat sjiekere gelegenheid aan tafel schuift. De beoogde tent, normaal gesproken vrijwel leeg, zat nu bomvol en, vergeef me, niet met het gewenste publiek. Ruim het dubbele en meer betalen en in een pizzeriasfeer terechtkomen, daar had ik weinig zin in. Dus ook nog eens minimaal een half uur moeten wachten, voordat de keuken vanwege de onverwachte drukte in staat zou zijn om het gevraagde te leveren, was een mooi uitvlucht om naar iets anders om te zien.

 Sighisoara. Erg mooie, maar in deze tijd vooral erg toeristische plek. Ik heb er nooit van gehouden, als ik zelf onderweg was voor mijn vakantie. Ik heb het in Frankrijk niet kunnen waarderen, behalve als ze op onze plek verbleven. En ik zie al helemaal niet in, waarom ik ze me hier aan zou moeten doen. Toeristen zijn lastig, vervelend en vooral verstorend. Zelfs in een normale pizzeria met belabberde service en overtrokken prijzen. Snel terug!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten