zaterdag 6 augustus 2016

Houterig

 Volgens mij had er vandaag iemand hout willen hakken. Inmiddels bijna half negen en geen kip op de straat, laat staan eentje, die met het hakken van ons winterhout is begonnen. Kerkelijke feestdag de oorzaak? Leek me nou niet zo'n kerkelijk type.

 Dit is nou één van de minpuntjes hier. Mensen maken moeilijker afspraken dan dat ze ze erna niet nakomen. Onbetrouwbaarheid. Van de meeste mensen kun je gewoon niet op aan. Zelf twee andere mensen teleurgesteld, omdat voor mij geldt: beloofd is beloofd. Gevolg van mijn betrouwbaarheid? Niemand die mijn hout hakt en het hout dus nog langer in handzaam gezaagde mootjes in de berm ligt met alle risico's vandien. Gisteren zijn nog de perziken van Mariana's moeder uit de boom gejat. Iedereen of haast iedereen steelt, of laat ik het netjes zeggen, eigent zich andermans eigendom toe als de gelegenheid zich voordoet. Daarbij geldt het meer hebben dan een ander, en dat heb je al snel in de ogen van de ander, als vrijbrief voor wat eigenhandig nivelleren. Lijkt de PvdA wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten