donderdag 11 augustus 2016

Houtvervolg

 Het houthakken is gisteren op een race tegen de klok uitgelopen. Half tien in de avond was de boel muv het opruimen van de rommel aan de kant. De laatste blijkbaar onhakbare brokken in z'n geheel naar binnen gelegd en het laatste gehakte hout gestort ipv gestapeld. Volgens mij is het hout voor twee jaar, alhoewel dat erg afhangt van de manier waarop je het verstookt. Als de tegelkachel warm is, heeft  permanent opstoken van het vuur weinig zin, voegt weinig of niets toe. Het is geen openhaard. Er moet vuur blijven, smeulend of afgeknepen brandend, meer niet. Daar verschillen voorlopig de meningen over. Maar dat is voor straks.

 Vandaag hebben in feite drie mensen staan werken. Drie mensen in onregelmatig tempo en verre van continu. Voor mijn gevoel meer niet dan wel. Het zou me niks uit moeten maken. Eergisteren uiteindelijk een bedrag afgesproken voor wat nog gedaan moest worden. Maar er hing regen in de voorspellingen en wij gaan vandaag een weekje weg. Dus toch enige pressie en dus interne ergernis. Maar oké, iets van 55 euro (in totaal) voor 1 dag 1 persoon, 1 dag 2 personen en 1 dag drie personen aan het werk waar het voor mij voor 45 euro in 2 dagen met 2 personen makkelijk had moeten kunnen. Alles op lokale basis qua betaling, ervaring en routine. Waarbij ik dan weer gemakshalve het stapelen vergeet. Ik loop te zeuren. Het is goed en ook best aardig gedaan, al betwijfel ik of alle aan de kant geschoven blokken werkelijk niet met de hand te hakken waren geweest. Kniesoor, ga wat anders doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten