dinsdag 20 augustus 2019

Lekkage

 Mooie dag weer, maar de tuin moet ff wachten. Kan m'n kont nauwelijks keren in de keuken. Lijkt me meer een moment voor het ruimen van bonen, tomaten en courgettes ... en de afwas. Teveel te doen? Te weinig tijd? Het vreemde is toch, dat ik in de afgelopen 12 mndn er heel wat tijd bij gekregen heb. Tijd die ik niet meer aan bouwen en aannemers hoefde te besteden. Waar is die gebleven of heen vertrokken?

 Hoewel de tuin aardig wat tijd opslokt, kan ik het verdwijnen ervan niet alleen in de schoenen van de tuin schuiven. Daar gaan geen vijf dagen per week inzitten, hooguit 2-3 uur per dag. Het huishouden is ook niet intensiever geworden, misschien zelfs integendeel. Dus waar zit dat gat in mijn tijdsbesteding?

 Vrees dat het het aloude probleem van terugschakelen is. Door de ruimte is in een hoop zaken het tempo gezakt. Slowlife in de letterlijke zin. Heerlijk enerzijds. Meer aandacht cq tijd voor honden en katten, mn Scarlett. Rust bij het bezig zijn in de tuin. Je de tijd gunnen om van het koken iets leuks te maken, En ga zo maar door. Nadeel is, dat het tijd kost en het dringen op deze manier er niet minder op wordt. Vrees dat ik die kant voor lief ga nemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten