vrijdag 23 augustus 2019

Dauwtrappen

 Geen idee hoe het met de stemming staat, die is volgens mij nog niet wakker, maar qua activiteit is het een stuk vroeger en beziger dan gisteren. Mens, wat was dat een hangerige dag. Mocht ik de dag ervoor nog met tevredeheid bedenken, dat ik het nog niet verleerd ben om me aan mijn eigen haren uit de bagger te trekken, was het gisteren trekken aan een dood paard. Een geheid zinloze bezigheid. Het enige wat ik niet met tegenzin heb gedaan is terug in bed kruipen en dat stukken vroeger dan normaal.

 Eindelijk een punt achter de dag zetten. Wegzakken in een diepe, lange, blanco nacht. Nou, dat viel tegen. Wat een drukte was het weer en het meeste daarvan is alweer verdwenen. Er zweven nog een paar flarden door mijn gedachten maar ook die zijn zo ongrijpbaar als paling in een emmer snot. Voor mijn gevoel wel twintig keer wakker geweest. Zal in praktijk wel wat keren minder zijn geweest. Maar allemaal weinig interessant. Wat wel telde, was, dat ik ruim voor zevenen onder het dekbed vandaan ben gekomen, tijd voor de honden heb genomen, de heuvel op ben gegaan en met een klavertje vier tussen de lippen ben afgedaald. Prompt smaakt de koffie vanochtend een stuk beter dan gisteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten