donderdag 22 augustus 2019

Kloosternat

 Dit gaat een foute dag worden. Ik voel het aan alles, niet alleen aan mijn water. Nu al trek in de gisteren gekochte Westmalle dubbel en dan moet het nog elf uur in de ochtend worden. En weet je wat? Ik volg de verleiding zonder aarzeling. Ik geef er aan toe. Geen kwestie van 'mogen'. Wie wil me dat verbieden? Het kan. Van die kleine dingen met een enorme luxe-uitstraling qua beleving. Dat het kan!! Extra bijzonder, omdat het enkel 1x per mnd dit soort feest kan zijn. Nl als we boodschappen in de Franse hypermarché's in Sibiu hebben gedaan. Dan trakteer ik me op een tweetal Chimay Bleu, Duvel of twee van het al genoemde soort. Soms zelf twee van meerdere soorten. Ditmaal is het echter tot Westmalle dubbel beperkt gebleven.

 Die moeten eerst in de koelkast, anders is het een laffe slok, dus dezelfde dag nuttigen komt zelden voor. De volgende dag brandt er echter iets op het moment, dat ik de flesjes zie staan en dat is meestal toch al bij het uit de koelkast nemen van de melk voor in de koffie. De dag beginnen met bier, al is het Belgisch, zie ik echter niet zitten. Nooit gedaan en ik zie het me ook niet gauw doen. Maar vergeten doe ik ze ook niet, al weet ik het meestal wel tot in de avond uit te stellen. Vandaag dus niet. Heerlijk, wat een ondeugendheid en dat op mijn leeftijd. Eerst tekenen van aankomende kindsheid?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten