maandag 19 augustus 2019

Schoffelen

 Hup, verder met het leven. Veel meer dan aanmodderen is het hier eigenlijk ook niet. Waar wel trouwens? Denk dat ik me maar op de tuin stort. Gisteravond het grootste deel van de bonen geoogst. Veel meer dan me lief was. Drie keukenwasbakken vol. Geen zin in weer wecken of in de diepvries proppen schoot me te binnen, dat ik een jaar of wat geleden bij iemand in de kelder bonen in plastic flessen heb zien staan. Bij navraag zei de dame, dat ze niks anders deed dan de bonen in de flessen stoppen, water erop, dat water meermaals verversen en dat was het. Vergist = geconserveerd. Besloten dat maar een keer te proberen. Rest wordt eten en weggeven.

 Het is bij de tuin hollen of stilstaan. Doet een soort het niet goed, vind je dat vervelend en probeert de oorzaak te vinden en te verhelpen.. Doet een soort het wel goed, heb je direct veel te veel van het spul. In feite ook vervelend. Behalve gezonde planten zien te krijgen, is ook de hoeveelheid van belang, die in een keer klaar zal zijn voor gebruik. Groenten kortom in meerdere elkaar opvolgende partijen zaaien. En natuurlijk met de opgedane ervaring de hoeveelheden aan de eigen behoefte aanpassen. Over aanmodderen gesproken.

 Maar niks van dat alles vandaag. Vandaag heerlijk met de bekende blik op de einder en hopelijk met de gedachtenwereld op een laag pitje met het alweer opschietende onkruid aan de slag. Rugschonend, dat wel. Gisteren iets te enthousiast gedacht dat ik weer alles kon, zeer tot ongenoegen van mijn achterkant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten